Nya telefontider och rutiner för felanmälan

Måndagen den 22 februari övergår SvalövsBostäder till en mer digital lösning för felanmälan.

Detta är en service som är tillgänglig för er dygnet runt på vår hemsida via "mina sidor" och ni som hyresgäster kan därmed själv välja när ni vill registrera er felanmälan. Ni kommer att kunna följa ert ärende fram till att det registrerats som avslutat.

Alternativet är att ringa oss under vår telefontid för felanmälan (se nedan) om ni önskar personlig hjälp med registrering av ert ärende. 

För hjälp med inloggningsuppgifter till "mina sidor" kan ni kontakta uthyrningen under nedan telefontider eller själv registrera er via hemsidan. 

När ni ringer till vår växel på 0418-66 78 00 kommer ni få 3 alternativ att välja på:

  1. Felanmälan, telefontid helgfria vardagar 08.00-09.30
  2. Uthyrningen, telefontid helgfria vardagar 10.00-12.00 
    (för att boka tid telefontid övriga tider kan ni skicka ett mail till uthyrning@svalovsbostader.se)
  3. Receptionen för övriga ärende, telefontid helgfria vardagar 10.00-12.00 och 13.00-15.00 
Akuta fel och störningar, som sker utanför vår telefontid för felanmälan, kan ni anmäla genom att ringa vår jourtelefon på 0418-66 78 01 (detta gäller dygnet runt).

Vi kommer även att styra om flödet av inkommande samtal. Det innebär att ni enbart kommer nå oss via växelnumret framöver. Detta bedömer vi ge en ökad service då våra husvärdar kommer ha ännu mer fokus och koncentration under besöket hemma hos er och risken att de blir avbrutna i arbetet av inkommande samtal minskar betydligt.

Vi har stängt för besök på vårt kontor tillsvidare med anledning av rådande pandemi.


2021-02-17